24 Ağustos 2010 Salı

3,5 Aylik Blackout


Yaz gelince bahane cok oldugundan blogu ihmal ettigimin farkindayim ama kaldigim yerden devam etmek konusunda da bir o kadar azimliyim. Gecen arkadasimdan gecenin 3'unde gelen bir telefon ve isimsizalkolikler ile ilgili bir dolu ovgu dolu soz beni devam etmek konusunda iyice kivama getirdi.

Gecen bu sure icerisinde SUDGE egitimini tamamladim. Ehliyetime yaklasik 2-3 hafta once kavustum. Bu da demek oluyor ki benim diyeceklerimi iyi dinlerseniz bir gun siz de ehliyetinize kavusabilirsiniz :)

Bu arada, SUDGE ile ilgili merak ettiginiz seyler olursa, yorum gonderin lutfen. Ben de elimden geldigince cevaplamaya calisirim. Hizmette sinir tanimiyoruz.

16 yorum:

  1. Nasıl sevindim anlatamam gerçi google da aratırken muhakkak birileri yazmıştır eğitim deneyimlerini diye düşünmüştüm ama böyle güzelini bulabileceğimi sanmıyordum. kendimi tanıtayım ilk derse hazırlık olsun:) cuma günü südge eğitimine girecek olup ulan ne anlatırlar insana günde altı saat bunlar; çekilir bir şey midir diye merak ediyordum eğlenebileceğimi anladım sağolun. bu arada salı günü bir arkadaşım alkolden ehliyetimi kaptırdığımı öğrenince (üstelik de ikinci kez!!) "benim bir arkadaşım var adsız alkolikler derneği başkanı (tam böyle olmayabilir ama benzer bir şey) geldiğinde seni onunla tanıştırayım" demişti. rastlantıya bakın ki sizin blogda benzer bir isimde. sanırım yakında tanışacağız:))). Yanıtlamak zahmet olmazsa bir kaç soru soracağım, alkol dışında suç işleme eğilimi vs. gibi konulara giriyorlar mı? Trafiğe ilişkin (ehliyet kursundaki gibi) bir eğitim veriyorlar mı? grup terapisi tarzı işlere giriyorlar mı? yanıtlasam ne olacak zaten göreceksin yarın öbür gün dediğinizi duyar gibiyim ama merak işte. sorulara boşverseniz de çok teşekkür ederim artık izleyiciniz olacağım. allahtan perşembe akşamları içmiyorum:))) cumaları promilsiz karşılaşacağız. sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  2. sizinle online görüşmek istyorum konu ile ilgili sorularım olucak tabi yardım etmek isterseniz.

    YanıtlaSil
  3. Selam Semiha,

    Aslında daha sık yazmaya devam edebilsem sorularına cevap bulabileceksin postlarımda. Ne yazık ki vaktim kısıtlı bu aralar. Şimdilik burada kısaca cevap vermeye çalışayım.

    Ehliyet kursundaki gibi bir eğitim 3. derste veriliyor. Trafik konusunun işlendiği bu derste 4 saat boyunca temel ve önemli görülen kurallardan bahsediliyor. (Ayrıntılı olarak bu dersi yakında anlatacağım)

    Alkol dışında suç işleme eğilimindense kayda değer bir şekilde bahsedilmedi hiç.

    Umarım az da olsa yardımcı olabilmişimdir.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Fırat,

    Sanırım burada zaten online görüşüyor oluyoruz. Sorularını buraya yazarsan cevaplamaya çalışabilirim.

    YanıtlaSil
  5. öncelikle burada olan herkese selamlar.bu ehliyet olayı benim psikolojimi ve sinir sistemimi iyiden iyiye bozdu daha 8 ay var ve hergün üçbuçuk ata ata yollardayım.şimdi gelelim soruma.bu südgeye ben şimdi mi başlamalıyım yoksa ceza sürem dolduktan sonra mı.yani belirli geçerlilik süresi varmıdır.şimdiden çok teşekkürlerimi sunar hepinize geçmiş olsun dileklerimi iletirim...

    YanıtlaSil
  6. @Çağrı,
    Prosedürel olarak ceza sürenin dolmasına gerek yok.Zaten ceza süresi dolmadan başvurmanı tavsiye ederim ki Ankara için başvurunun gerçekleşmesi ve katılım göstereceğin propgram detaylarının sana ulaşması 3-3,5 ay sürebilir :)

    YanıtlaSil
  7. selam, birkaç sorum olacak... südge ücreti ne kadar? çalışanlar bu eğitime nasıl katılıyor (haftaiçi gündüz mesai saatinde) bununla ilgili bir kolaylık var mı?

    YanıtlaSil
  8. ILKER ALBAYRAK : arkadaşlar südge eğitimine düzenli olarak gidiyorum olay o kadar abartılacak bir büyüklükte değil fakat kolayda değil 70 puan alırsanız yani ev ödevlerinizi eksiksiz yaparsanız gecersiniz şeklinde söylemlerde bulunuyorlar ev ödevleri kompozisyonlar ( ALKOLLÜ BİRİNE ÇARPTINIZ DÜŞÜNCELERİNİZ )gibi yazılı imtihan puanı 30 eğitimciler şu anda bunları ifade ediyorlar.sınava 2 hafta kaldı daha önce sınava giren arkadaşımız varsa ne tür sorular çıkabileceğini yazarsa sevinirim tşkler.

    YanıtlaSil
  9. Yanıtlar
    1. südgede çıkan sorular nelerdir normal trafik sorularımı artı ehliyetimi alamamak gibi sorun çıkma ihtimali varmı

      Sil
  10. selam arkadaşlar bende bu sudgeye yazılacam bir sene oldu gec yazılsam bir şey olurmu ve ben işe gidiyorum hafta sonumu dersler dilekce siçil kaydi nerden alıyoruz sudge 800 olmus dogrumu tirafik borcumu ödedim atakan ben yardımcı olursanız sevinirim bu konuda hiç bilgim yok

    YanıtlaSil
  11. Evet Tabiki var benim son hafta ve sınıfım da daha önce eğitime katılmış ve başarılı olamamış insanlar da bulunmakta.

    YanıtlaSil
  12. Selam arkadaş lar bir trafik cezaları 2013 sonra ise borcu yoktur istenir iki 2013 önce ise buna gerek Yok üç sınav zaten kitapçık dagılıtır ve sorular ordan çıkar ve sorular kolaydır dört sınav bitiminde bir ay sonra ya tekrar görüşmeye gün verilir ve o bireysel görüşmeden sonra 20 günlük bir sürü zarfında ehliyetinizi alırsınız özel sorulanınız olursa seve seve yardımcı olurum çünkü ben beş sene bekledim tecrüben var 😁 my.seymen@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. s.a bende suan sudgedeyım ew odevi alıyoruz ıkı tanesını aldık ilkinden 5 puan aldım ikincisini derse girmeden once yazdım ve benmım dusuncem ilk odevımden 5 aldıysam 10 uzerınden bundan 3 alırım şindiki odevım 70 80 promil alkol aldınız ve bır kaza yaptınız sonucunda sakat kaldınız hayatınızın sonunakadar bu sekılde yasıcaksınız bu konuyla ılgılı ne hıssede bilirsiniz? ne dusune bilirsiniz? hayatınızda nasıl degısıklıkler ola bılır ? suankı odevım bu we yarına yetiştirmem gerekıyor + olarak yarın yazılı sınavım war sizce sınavda en cok nelere dıkkat etmelıyım cogu kişi şaşırtmalı sorular oldugunu soyluyor dorumudur ? cevap icin şimdiden teşekkrler

      Sil
  13. Mrb arkadaslar bende 2 yil vermistim ilk hafta girdim pskiyatri girdi derse. Simdi ikinciyi girecem ev ödevi varmiş ne yazmaliyim nasil birsey bilgisi olan arkadas varsa yardimci olabilirmi.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba 2 yil ehliyeti cezası aldım 14ay geçti sudge ye başvuracağım işlemlerini yeni yapan biri varsa yardım almak isterim özellikle istanbulda tskler. Sefaa1907@hotmail.com

    YanıtlaSil