30 Nisan 2010 Cuma

SÜDGE ve Ben

Bugün resmi olarak Sürücü Davranışları Geliştirme Eğitimi (SÜDGE) bünyesinde ilk randevuma katıldım. 2 saat sıra bekledikten sonra grubumun psikiyatristi ile 5 dakikalık bir görüşme yaptım. İşimi, eğitim durumumu, yaşımı sordu, söyledim. Şanslıyım ki küçük ve cici gösteren bir kızım. Hele de benimle beraber sırada bekleyen bıyıklı koca adamların arasında...

Sonra biraz daha derine indik tabii, babama kadar olmasa da 2005 ve 2007 yıllarında kaptırmış olduğum ehliyetlerin hikayeleri.. Hani o aramızda güle güle anlattığımız hikayeler. Benim en güldüğüm; bir arkadaşımın ehliyeti zaten 2. kez gitmişken arabasıyla kaza yapıp tırsıp direksiyou başında ölü numarası yapması...

Çevremde ehliyetini alkol yüzünden 2 yada 5 yıllığına kaptırmış bir kaç kişi var. Ama henüz ehliyeti geri alabilmek için mecburi olan bu eğitime katılmış kimseyi tanımadım. Umarım burada yazdıklarım benden sonrakilerin işlerini bir nebze olsun kolaylaştırır, rehab günlerini merak edenleri güldürür ve alkollü araç kullanmanın zararlarını bir kez daha vurgulayabilir falan filan...

Psikiyatrist daha sonra sigara içip içmediğimi, içiyorsam günde ne kadar diye sordu, 1 pakete yakın dedim ve o meşhur cık cık bakışını yedim (1). Alkol kullanıp kullanmadığımı sormadı bile tabiiki, direk ne kadar zamanda bir içiyorsun? 'Haftasonları' dedim, gülümsedi. Ne tercih edersiniz? Bira. (Bu soruya bugün tanıştığım arkadaşım 'Siz ne önerirsiniz?' diye cevap vermiş. Psikiyatrist bu soruya gülmüş gülmesine ama sonra da karaciğer testi yaptırmasını istemiş çocuktan). Kaç kadeh? 3 Kadeh bira dedim, karaciğer tahlilinden yırttım. Ama eminim çakal psikiyatrist söylenen her kadeh sayısını 2 ile çarpıyordur. Zaten ne diyebilirdim ki? Akşamüstü bir iki bira, yemekte şarap içip sonra Jameson mümkünse.. Barda da vodka tonik içer arada Jager shot, eve dönerken 2 bira... Haftasonu menüsü..

Benim bünyem dayanıklıdır, kusmam bu arada.




16 yorum:

  1. bunnar benimde başıma gelicek.daha fazla detay isterim.bıyıklılara bayılırım.alkol bütük kötülüklerin anasıdır.ana gibi yar olmaz.

    YanıtlaSil
  2. ' ay sora ehliyetimi kaptırmanın 2 senesi doluyor. Başvuru önümüzdeki ay yapsam oluyor mu? internette çok araştırdım ama bulamadm, senin blogunu buldm. neler yapmam gerek hemen alabilmek için? bir mail ile cevaplayabiliyrsen sevinirim
    muratkfy@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba arkadaşım hiç bekleme sürenin dolmasını ehliyeti kaptırdığın ertesi günü bile müracaat edebiliyorsun ileti bir tarihe gün veriyorlar zaten senin müracaattan sonra işlemleri tamamlayıp sümge sertifikanı alman 5-6 ayı buluyor. bu yüzden hemen başvurmanda fayda var ben öyle yaptım

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. benimde ehliyeti kaptıralı 3 yıl oldu,2 yıl ceza yediydim.südge eğitimine gitmem gerekiyormus.sanki ben alkolün zararlarını bilmiyormuşum gibi birde eğitime alıyorlar.2 yıl ehliyetsiz adana,konya,mersin gezdim daha ceza kesen olmadı 2 defa yakalandım ikisinde de cezam doldu ehliyeti sayenizde alamadığımı belirttim ceza yazmadılar

    YanıtlaSil
  6. 770 lira ikinci yakalanışımda kestiler alkollüyken 2 yıl aldılar ehliyeti cezayı ödeyemedim.2 yıl sonra ödededim 1340 TL üstüne birde a.q südge'si için para istiyor.madem bu kursa gönderiyorlar.o cezayı ödeyene kadar şaftım kaydı,1 yıldır da südge eğitimi parası toplamak için bekliyoruk devlet hastanesinde psikolok yokmuda illa buralara para verip anamızı dahada ağlatıyorlar.bumu psikolojik tedavi ulan insanın dahada içesi geliyor. 3 kişilik bir doktor ekibi kursunlar zaten sanki eğitici polisler normalmı ki polislerin öncelikle psikolojileri incelenmeli ve asayiş konusunda çok iyi eğitilmeli evde karısından fırça yiyen sağda solda trafikte adam dövüyorlar.vede çocuklarının gözleri önünde lanet olsun bu sisteme lanet olsunnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

    YanıtlaSil
  7. Ben şuan südge eğitimine başladım arkadaşlar. söylenenler gibi değil olay ne sizin alkol almanıza nede özel hayatınıza karışmıyorlar.. sadece alkol aldıktan sonra direksiyona geçmemenizi anlatıyor ve bunun için eğitim veriyorlar.. azda olsa işe yarayacağını düşünüyorum bu uygulamanın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  8. hangi günlerde, nerede ve hangi saatlerde oluyor bu eğitim yazabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  9. Ehliyet mi alıyon Südge Eğitimi mi ohha yaa 430 lira devlet hastanesinde de doktorlar nasihat vermesini bağımlı olup olmadığını biliyor. hatta aklı başında olan bir amcaların yanına gitsek onlar bile anlatırlar zararını.yani bu kursa gidince alkolü bırakıp mutasyona mı uğruyacak ..

    YanıtlaSil
  10. 25/06/2013 de sudge sınavına gırıcem sorular var mı arkadaslar

    YanıtlaSil
  11. sınav sorularını bilen varmı ?

    YanıtlaSil
  12. Gazete kupuru hakkinda yardimci olabilicek biri varmi?

    YanıtlaSil